ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕ4 ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΧΡΗΣΤΟ ΓΚΟΤΖΑΡΙΔΗ

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΤΕΣΤ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ


Αγαπητοί συνάδελφοι σας εύχομαι καλή και δημιουργική σχολική χρονιά Τις πρώτες δύο εβδομάδες του σχολικού έτους προβλέπεται από τις διατάξεις να δίνεται στους μαθητές της Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ένα ωριαίο διαγνωστικό τεστ. Σύμφωνα με τον ορισμό του, "Το διαγνωστικό τεστ ανιχνεύει, διερευνά και διαπιστώνει: γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, στάσεις και εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, ώστε να διαμορφωθεί κατάλληλα από τον εκπαιδευτικό η διδακτική διαδικασία και να οικοδομηθεί αποτελεσματικότερα η νέα γνώση." Η συνολική εικόνα ενός διαγνωστικού τεστ βοηθά τον εκπαιδευτικό να εκτιμήσει γρήγορα το μέσο επίπεδο της τάξης του, να αναγνωρίσει περιπτώσεις μαθητών που αποκλίνουν προς τα πάνω ή προς τα κάτω και να ανιχνεύσει πιθανά σημεία (π.χ. μελέτη διαγραμμάτων) που θα πρέπει να διαχειριστεί διεξοδικά κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας του. Μερικές χρήσιμες επισημάνσεις για τα διαγνωστικά τεστ που θα δημιουργήσετε • Το διαγνωστικό τεστ είναι επώνυμο και πραγματοποιείται χωρίς προειδοποίηση. • Πριν αρχίσουμε τη σύνταξη του τεστ θα πρέπει να έχουμε αποφασίσει ποιες γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών θέλουμε να ελέγξουμε. Αφού αποφασίσουμε αρχίζουμε τη σύνταξη και των ανάλογων θεμάτων. • Το τεστ θα ήταν σκόπιμο να περιλαμβάνει "απλά θέματα" , έτσι ώστε να έχουμε απαντήσεις από όλους τους μαθητές και να προκύπτουν εύκολα συμπεράσματα για τη γενική εικόνα της τάξης. Αντίθετα, αν προτείνουμε στους μαθητές ΜΟΝΟ δύσκολες ερωτήσεις- ασκήσεις- προβλήματα, θα έχουμε περιορισμένο αριθμό απαντήσεων και δε θα μπορεί να αξιολογηθεί το επίπεδο της τάξης. • Θα ήταν σκόπιμο τα θέματα να μη ξεπερνούν τα πέντε ως έξη με μερικές υποερωτήσεις το κάθε ένα. Οι μισές περίπου από τις ερωτήσεις του θα ήταν σκόπιμο να είναι κλειστού τύπου, ενώ οι ασκήσεις καλό θα ήταν να έχουν "στοχευμένες μαθηματικές πράξεις", όπως θα παρουσιαστεί στα παραδείγματα. • Το τεστ θα πρέπει να μπορεί να απαντηθεί άνετα σε χρόνο 30 λεπτών. Ένα διαγνωστικό τεστ στο οποίο οι αρκετοί μαθητές αφήνουν ερωτήσεις αναπάντητες λόγω έλλειψης χρόνου, είναι πρακτικά άχρηστο. • Τα διαγνωστικά τεστ μπορεί να δοθούν στους μαθητές για ανατροφοδότηση και συζήτηση, ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΒΑΘΜΟ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ, διότι δεν είναι ο στόχος τους η βαθμολόγηση των μαθητών. Εδω σας δίνεται μία εικόνα με θέματα για ένα διαγνωστικό τεστ στη Φυσική και στη Χημεία Α' ΓΕΛ.

αναγνωστες

 

Copyright © 2009 by ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ Φ.E. ΣTA ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Template by Blogger Templates | Powered by Blogger